Eenderde herkent Google AdWords niet als betaald zoekresultaat

Betaalde zoekresultaten in Google wordt door een op de drie consumenten nog steeds niet herkend, ondanks de duidelijke gele markering en de letters ADV voor de link.

Een onderzoek van Econsultancy leidt tot de conclusie dat nog steeds 36 procent van de gebruikers een betaalde zoekresultaat niet als zodanig herkent ondanks de nieuwe layout die Google sinds begin dit jaar heeft uitgerold. Dat is niet veel beter dan eenzelfde onderzoek twee jaar geleden door Econsultancy toen 41 procent van de mensen betaalde zoekresultaten niet herkende.

Overigens geeft de uitkomst van het onderzoek ook nog eens aan dat 27 procent van de gebruikers niet eens weet dat Google enige vorm van advertising biedt. Dat maakt het dus wel logischer dat advertenties niet eens opvallen bij die groep.

Aanpassingen werken onvoldoende

Het geeft wel aan dat de veranderingen die Google doorvoert om betaalde zoekresultaten meer wil laten opvallen ten opzichte van de organische zoekresultaten nauwelijks werken. Dat grotere onderscheid tussen beide zoekresultaten moet het bedrijf van de diverse marktreguleerders.

De test werd gedaan met 103 gebruikers in Londen, van 18 tot en met 65 jaar. Allen gebruiken Google in hun dagelijkse surfgedrag. Van de deelnemers klikt 81 procent eerder op een betaalde link dan een organisch zoekresultaat van dezelfde aanbieder.

Zoekresultaten uitgeprint

In 2012 was er in Nederland nog een zaak over vermeend slecht onderscheid van AdWords. De voorzitter van de Reclame Code Commissie oordeelde in eerste instantie dat er te weinig contrast tussen het lichtgele blokje met AdWords en de witte achtergrond van organische resultaten. Google moest de site aanpassen. De voorzitter had echter niet naar een daadwerkelijk computerscherm gekeken, maar alleen naar een door de klager uitgeprint screenshot. Het oordeel van de voorzitter werd teruggedraaid.

Bron: Webwereld.nl

Blog

80% van internetgebruikers in Nederland surft op smartphone

Van alle internetgebruikers binnen de Europese Unie surft bijna 80 procent via zijn mobiele telefoon. 

Nederland hoort met een percentage van 88 tot de Europese top van gebruikers van mobiel internet, zo blijkt uit cijfers van Europees statistiekbureau Eurostat.

Lees verder

Wel of niet delen via Social media?

Waar en wanneer plaats ik de deelmogelijkheid?

Ik krijg vaak de vraag of het zinvol is om op elke webpagina een deeloptie te plaatsen zodat de bezoeker de pagina kan delen via zijn favoriete sociaal medium. Het heeft echter wel twee kanten:

Lees verder

10 Belangrijke punten voor een succesvolle website

  1. Veiligheid

    Er zijn tegenwoordig veel personen op internet met verkeerde bedoelingen. Spammers en hackers zijn continue op zoek naar uw informatie. Zorg daarom dat u veilige software gebruikt alsmede moeilijk raadbare wachtwoorden. Gebruik bijvoorbeeld ook een Ssl-Certificaat voor uw domeinnaam.

Lees verder

Meer Nederlanders on-line met tablet dan desktop

Volgens het Centraal Bureau voor Statistiek beschikken voor het eerst meer Nederlandse huishoudens over een tablet dan over een desktopcomputer.

Lees verder

13 Indrukwekkende statistieken over gebruikerservaring

13 Interessante regels en weetjes over gebruikers van websites.

Lees verder

Wat maakt een link slecht voor SEO?

Lees hier wat u zeker niet moet doen. U kunt hiervoor behoorlijk gestraft worden.

Lees verder

Lokale vindbaarheid website verbeteren

Lokaal gevonden worden

Voordat u wilt gaan zorgen dat uw bedrijf lokaal beter gevonden gaat worden, is het belangrijk om te begrijpen wat lokaal zoeken inhoud en wat de mogelijkheden zijn. Het is al enige tijd mogelijk om uw website lokaal beter vindbaar te laten zijn maar hoe dit te realiseren is is voor het MKB blijkbaar nog niet echt duidelijk.

Lees verder

Meer Nederlanders gaan online met smartphone dan met laptop

Zorg dat uw website responsive is

Meer Nederlanders waren in 2015 online via een smartphone dan via een laptop of desktop. Dat blijkt uit nieuwe cijfers van het Centraal Bureau voor de Statistiek. In totaal gaat het om 78,8 procent van de Nederlanders.

Lees verder

Krijg meer klanten door grondige aanpassingen van uw webteksten

Wellicht heeft u de laatste tijd wel eens gedacht: wordt ik nog wel goed gevonden in de zoekmachines? Misschien heeft u al enige tijd geen aandacht meer aan uw website besteed. Dan wordt het tijd om het anders te gaan doen.

Lees verder

Minder verkeer van Google naar mobielonvriendelijke sites

De gevolgen van Google’s aanpassingen die mobielonvriendelijke sites benadelen, zijn groter dan aanvankelijk gedacht.

Lees verder

Eenderde herkent Google AdWords niet als betaald zoekresultaat

Betaalde zoekresultaten in Google wordt door een op de drie consumenten nog steeds niet herkend, ondanks de duidelijke gele markering en de letters ADV voor de link.

Lees verder

Het internet over 25 jaar... volgens toptechneuten

Het Amerikaanse Pew Internet Research Project vroeg ter gelegenheid van het 25 jarig bestaan van het World Wide Web 2558 experts naar hun ideeën over het web in de komende 25 jaar.

Lees verder

3 Tips voor de perfecte kop

De meningen verschillen nogal over de ideale lengte van een kop. Een korte kop kan pakkend en bondig zijn, maar maak hem te kort en je geeft waarschijnlijk niet genoeg informatie om de lezers binnen te halen. Een langere kop geeft meer informatie en kan genoeg keywords bevatten voor SEO-doeleinden, maar wordt ook snel saai en langdradig. Houd je kopteksten zo kort en bondig mogelijk, maar benut onze adviezen.

Lees verder

SEO en goede content gaan hand in hand

SEO is de afgelopen jaren flink veranderd. De snelle updates van Google hebben genoeg oude en vertrouwde SEO-technieken de das omgedaan. Blogreacties, betaalde links, directory's en het uitruilen van links zijn allemaal achterhaald door de algoritme-aanpassingen van Google.

Lees verder

waarom Van Dongen Design?

Waarom Van Dongen Design?

  • Doorgedreven vakkennis
    Internet is constant in beweging, daardoor willen we altijd up-to-date zijn met de laatste ontwikkelingen in webdesign en vindbaarheid.

  • Hoge kwaliteit
    Kwaliteit staat hoog in het vaandel. We willen dat uw website in alle opzichten "verder gaat" dan die van uw branchegenoten waardoor succes niet uit kan blijven.

  • Business understanding
    Door onze ervaring begrijpen we onze klanten in allerlei verschillende branches. Dat vertaalt zich direct in een beter resultaat.

Geïnteresseerd?

Maak een adviesafspraak
Van Dongen Design

Van Dongen Design

Van Dongen Design
Rupelstraat 34 - 5704 AX Helmond

Bekijk in Google Maps

logo vd
Contact

Mail ons  Bel ons


Kantoor

Rupelstraat 34
5704 AX Helmond

Route

Openingstijden:
Ma - Vr: 9 - 17 u.