Wel of niet delen via Social media?

Waar en wanneer plaats ik de deelmogelijkheid?

Ik krijg vaak de vraag of het zinvol is om op elke webpagina een deeloptie te plaatsen zodat de bezoeker de pagina kan delen via zijn favoriete sociaal medium. Het echter wel twee kanten:

Lees verder

Content is alles

Ontdek waarom content belangrijk is en welke plek het inneemt in de user experience van je website

Een leeg huis kan een sterke fundering hebben en prima onderhouden zijn, maar zonder meubilair en bewoners blijft het slechts een leeg huis. Content maakt er een thuis van. Content is alles, ook bij websites. Het is een bekend gegeven dat een goed gebouwde site met slechte content achterblijft bij een slecht gebouwde site met geweldige content.

Lees verder

Maak een plan

Het plannen van je contentstrategie is essentieel - maar het is de moeite waard om eerst wat afwegingen te maken

Over het maken van websites zijn oneindig veel tutorials re vinden, gericht op het ontwerpen en bouwen van de perfecte sitestructuur. Webdesign- en developmentwerkwijzen worden continue geperfectioneerd, bijgewerkt en verfijnd. Er is echter een onderdeel van webcreatie dat vaak wat minder aandacht krijgt: de content zelf.

Lees verder

Content met een doel

Je content is geen ongericht idee dat wacht tot het ontdekt wordt

Als je een goed beeld hebt van je doelgroep, kun je gaan bedenken hoe je met hen gaat communiceren en wat je eigenlijk wilt communiceren. Vaak is er sprake van een dienst of product dat op de site
aangeprezen wordt. Je boodschap moet zich in de ruimte tussen je dienst en de behoefte van je klant bevinden. Dat is de brug die je content moet bouwen. Het vinden van de juiste ‘tone-of-voice’ is cruciaal voor het bouwen.

Lees verder

Voor wie is deze content eigenlijk?

Voordat je ook maar iets maakt, is het belangrijk dat je weet wie je wilt bereiken.

Het kennen van je doelgroep is zo belangrijk en zo logisch voor elk bedrijf dat het overbodig lijkt om dit te benoemen. Toch wordt hier regelmatig aan voorbijgegaan door degenen die denken dat de site er is voor eenieder die langskomt. Dit is natuurlijk een mooi ideaal, maar vrijwel elk bedrijf heeft een doelgroep waarop het zich zou moeten richten.

Lees verder

Verschillende methodes voor contentstrategie

Contentstrategieën kunnen zo verschillend zijn als de websites en het publiek waarvoor ze bedoeld zijn

Er is geen kant-en-klaaroplossing voor contentstrategie. Er zijn wel bepaalde regels en procedures die ingezet kunnen worden, maar een goede content-strategie moet op maat gemaakt worden. Dat geldt voor nieuwe sites, maar ook voor bestaande sites die een opfrisbeurt krijgen.

Lees verder

3 Tips voor de perfecte kop

Zorg dat de kop je publiek aanspreekt en je zult succes oogsten

De meningen verschillen nogal over de ideale lengte van een kop. Een korte kop kan pakkend en bondig zijn, maar maak hem te kort en je geeft waarschijnlijk niet genoeg informatie om de lezers binnen te halen. Een langere kop geeft meer informatie en kan genoeg keywords bevatten voor SEO-doeleinden, maar wordt ook snel saai en langdradig. Houd je kopteksten zo kort en bondig mogelijk, maar benut onze adviezen.

Lees verder

SEO en goede content gaan hand in hand

Update je content regelmatig en Google zal je belonen

SEO is de afgelopen jaren flink veranderd. De snelle updates van Google hebben genoeg oude en vertrouwde SEO-technieken de das omgedaan. Blogreacties, betaalde links, directory's en het uitruilen van
links zijn allemaal achterhaald door de algoritme-aanpassingen van Google.

Lees verder




Klanten spreken

Joy of Yoga

Kees van Dongen is een perfectionist. Zowel in kwaliteit als in klanttevredenheid. Dat houdt in dat hij pas tevreden is als de klant 100 % tevreden is. En zelfs dáárna schaaft hij nog bij, zet puntjes op de i, en denkt nog verder na over de perfectionering van zijn product / en de vindbaarheid mijn website.

Lees verder




Wie?

Waarom Van Dongen Design?

  • Doorgedreven vakkennis

    Internet is constant in beweging, daardoor willen we altijd up-to-date zijn met de laatste ontwikkelingen in webdesign en vindbaarheid.
  • Hoge kwaliteit

    Kwaliteit staat hoog in het vaandel. We willen dat uw website in alle opzichten "verder gaat" dan die van uw branchegenoten waardoor succes niet uit kan blijven.
  • Business understanding

    Door onze ervaring begrijpen we onze klanten in allerlei verschillende branches. Dat vertaalt zich direct in een beter resultaat.

Waarom?

Geïnteresseerd?

Doen!

© 1999 - 2017 - Gebouwd met liefde en cafeïne