SEO en goede content gaan hand in hand

Update je content regelmatig en Google zal je belonen

SEO is de afgelopen jaren flink veranderd. De snelle updates van Google hebben genoeg oude en vertrouwde SEO-technieken de das omgedaan. Blogreacties, betaalde links, directory's en het uitruilen van
links zijn allemaal achterhaald door de algoritme-aanpassingen van Google.

Keywords en linkbuilding blijven nog steeds belangrijk, maar het lijkt erop dat content de meeste aandacht krijgt van Google tegenwoordig. Daarom is het zo belangrijk dat je content helemaal is klaargestoomd om er in Googles ogen relevant en informatief uit te zien.

Zoekmachines verkiezen tegenwoordig kwaliteit boven kwantiteit. Ze kijken naar content die goed in elkaar steekt en nuttig is. Content moet aansluiten bij het onderwerp waarover het pretendeert te gaan. Daarom is relevantie cruciaal. Correcte spelling en grammatica zijn ook belangrijker dan ooit - net als variatie in content, zoals afbeeldingen, video en infographics.

Google heeft ook een voorkeur voor content die regelmatig geüpdatet of toegevoegd wordt. Daarom hebben zo veel bedrijfswebsites tegenwoordig ook een blog. Dat kan een handig hulpmiddel zijn voor degenen die moeite hebben om hun kerncontent regelmatig verversen. Het bijhouden van een blog zorgt matig gepubliceerde content. Het aanbieden van verse content, gecombineerd met een slimme integratie van keywords en social media, is op het moment een van de beste SEO-methodes. Aanwezigheid op Facebook, Twitter of Google+ is ook onmisbaar voor een merk.

Als 'natuurlijke' optimalisatie de SEO-route voor de toekomst is, heeft Google het op de korte termijn misschien wel lastig gemaakt voor de SEO-experts, maar zal het op de lange termijn een stuk makkelijk er zijn voor site-eigenaren om goede SEOtechnieken toe te passen op hun site. Bovendien hoeft het verhogen van de kwaliteit van alle webcontent natuurlijk voordeel voor iedereen. Gebruikers vinden zo ook echt wat ze zoeken (en niet pagina's vol nutteloze content volgepropt met keywords).

Content die goed geschreven is en makkelijk gedeeld kan worden op social media, kan zorgen voor een hogere ranking in Google en zorgt ervoor dat meer potentiële klanten de weg naar je site vinden. Het is dus zeker de moeite waard om je content regelmatig bij te werken en nieuwe content te plaatsen.

Bron: Webdesignermagazine




Klanten spreken

Release Osteopathie

Het was tijd voor een nieuwe website ! Mijn oude website, ook door Kees gemaakt, was al weer meer dan 7 jaar oud. Er is veel veranderd in die tijd: “hoe zoekt iemand op internet, hoe kijkt die naar een website en met welk medium doen ze dat; desktop, laptop en vooral smartphone”.

Lees verder




Wie?

Waarom Van Dongen Design?

  • Doorgedreven vakkennis

    Internet is constant in beweging, daardoor willen we altijd up-to-date zijn met de laatste ontwikkelingen in webdesign en vindbaarheid.
  • Hoge kwaliteit

    Kwaliteit staat hoog in het vaandel. We willen dat uw website in alle opzichten "verder gaat" dan die van uw branchegenoten waardoor succes niet uit kan blijven.
  • Business understanding

    Door onze ervaring begrijpen we onze klanten in allerlei verschillende branches. Dat vertaalt zich direct in een beter resultaat.

Waarom?

Geïnteresseerd?

Doen!

© 1999 - 2017 - Gebouwd met liefde en cafeïne