Content met een doel

Je content is geen ongericht idee dat wacht tot het ontdekt wordt

Als je een goed beeld hebt van je doelgroep, kun je gaan bedenken hoe je met hen gaat communiceren en wat je eigenlijk wilt communiceren. Vaak is er sprake van een dienst of product dat op de site
aangeprezen wordt. Je boodschap moet zich in de ruimte tussen je dienst en de behoefte van je klant bevinden. Dat is de brug die je content moet bouwen. Het vinden van de juiste ‘tone-of-voice’ is cruciaal voor het bouwen.

De tone-of-voice wordt bepaald door de karakterschets van je klant. Probeer te communiceren op een manier die natuurlijk overkomt op deze klant. Reageert je doelgroep beter op een informele gesprekstoon of is een formele, meer professionele toon gewenst? ls er sprake van een duidelijke leeftijdsgroep? Zo ja, wat voor invloed heeft dit op je toon? Richt je je op een wat jonger publiek, kun je de content dan opdelen in wat kleinere porties - zonder in te leveren op het niveau? Het is cruciaal om dit goed op orde te hebben om vervreemding van je bezoekers te voorkomen.

Als je eenmaal de juiste toon te pakken hebt, is het belangrijk deze vast te houden. Voer dit door in elk onderdeel van je site - tot aan de 404-pagina toe. Dat betekent dat wanneer er meerdere personen aan de site werken, je iets van een stijlgids nodig hebt. Zet daar duidelijk in hoe je je publiek aanspreekt.

Bedenk welke verschillende vormen van con/tentje wilt aanbieden. Bekijkt je doelgroep liever een video dan een stuk tekst? Als je veel tekst hebt, is het dan nog leesbaar? Zijn interactieve elementen, zoals een forum of de mogelijkheid tot reviews, een pluspunt voor je doelgroep? Of zijn het eerder afleidingen? Voeg gerust knoppen toe om je content te delen op social media, maar voorkom een volgepropte pagina.

Zorg er in ieder geval wel voor dat je content nuttig is - of nog beter: leerzaam. Elk woord, elke afbeelding, elke video moet zichzelf bewijzen en bijdragen aan de algemene boodschap. Er is absoluut geen plek voor overbodige content.

Bron: Webdesignermagazine




Klanten spreken

Sint Annaklooster

Sint Annaklooster is een persoonlijke en betrokken organisatie met bevlogen medewerkers en vrijwilligers. Er wordt binnen Sint Annaklooster hartverwarmende, kleinschalige, specialistische zorg op maat geboden. Precies de eigenschappen die we in een websitedesigner zochten en vonden bij Kees.

Lees verder




Wie?

Waarom Van Dongen Design?

  • Doorgedreven vakkennis

    Internet is constant in beweging, daardoor willen we altijd up-to-date zijn met de laatste ontwikkelingen in webdesign en vindbaarheid.
  • Hoge kwaliteit

    Kwaliteit staat hoog in het vaandel. We willen dat uw website in alle opzichten "verder gaat" dan die van uw branchegenoten waardoor succes niet uit kan blijven.
  • Business understanding

    Door onze ervaring begrijpen we onze klanten in allerlei verschillende branches. Dat vertaalt zich direct in een beter resultaat.

Waarom?

Geïnteresseerd?

Doen!

© 1999 - 2017 - Gebouwd met liefde en cafeïne